Tadi ade gotong royong mengecat kelas. kaler purple. i was alright when i was doing something, but not when i got nothing to do. because times like that are often accompanied by thoughts.
dahlah tengah berfikiran kusut, tetiba ade pulak lagu dlm mp3 yang ade tendency untuk lagi menyedihkan aku yang dah sedia takde mood ni. walaupun pasal boipren gelpren, tapi tu tak halang otak aku drpd menginterpret liriknya jadi pasal kawan-kawan yg nak pg asrama (jari keluar dr skin tunjuk kat muka yg terlibat).
terus terkebil-kebil mata aku menelan cecair yg fresh dihasilkan untuk mereka. memang tak boleh blah kalau tetiba nak sebak dlm kelas yg ramai orang, mesti dorang ingat aku dah kena sampuk. tapi memang sedih time tu, setiap lirik yang aku dengar ingatkan aku pada diorang. sampai satu point rase nak keluar dari kelas tu.
terus aku tukar tukar lagu. memang rasenya kalau still dengar lagu2 yang mengancam kestabilan emosi, memang aku takkan tahan punya. biaselah emo. yg tak memahami tolong jgn gerakkan lidah anda, boleh?
inilah antara lagu2 yang aku dengar tadi, tanpa dirancang. mcm mp3 tersebut saja je nak tengok tuan die meleleh. kejam tau, naseb baek kelopak mata aku dpt menampung beban tersebut, isk.
Nickelback-Photograph
Every memory of looking out the back door. I had the photo album spread out on my bedroom floor. It's hard to say it, time to say it. Goodbye, goodbye. Every memory of walking out the front door. I found the photo of the friend that I was looking for. It's hard to say it, time to say it. Goodbye, goodbye.
Babai korang, bila dah sampai sane, you'll find experiences beyond what we have here. maybe things will never be the same, usually thats how it goes, tapi paling penting gambar-gambar ngn kenangan kita jgnlah kalian lupakan. ingat tu.
Please dont leave me-Pink
i cannot be without, you're my perfect little punching bag. And I need you, I'm sorry. I can be so mean when I wanna be. I am capable of really anything. I can cut you into pieces. But my heart is broken. Please don't leave me. I always say how I don't need you. But it's always gonna come right back to this. Please, don't leave me.
dulu kalau tensyen dgn diorang, aku fikir its fine, someday i'll leave and thats when they know how much they need me. samapi kadang2 rase tak sabar nak pindah sekolah sbb terasa dengan budak kelas, kawan2. wp i knew perfectly well i most likely woudnt go anywhere. in the end it backfires. aku mmg jahat, tp aku taknak dorang pergi. at least not now. and hazirah is my punching bag. aku suka pukul dia takde sebab, tampar pipi dia, picit dia, cubit dia. sampai pernah sekali aku baling buku mathematic form 3 yang bapak tebal tu dekat muka dia. semata-mata sebab geram comel sangat. i know you'll be going too, haih.
Already Gone-Kelly Clarkson
Remember all the things we wanted. Now all our memories, they're haunted. We were always meant to say goodbye. I want you to know. It doesn't matter where we take this road.
Someone's gotta go.
memanglah last-last someone's gotta go, but isnt it better if we all go at the same time?
Breath In Breath Out-Mat Kearney
Breath in breathe out. Move on and break down. If everyone goes away. I will stay. We push and pull, and I fall down sometimes. I'm not letting go, you hold the other line. Hold on, hold tight. From out of your sight. Everything keeps moving on, moving on, Hold on hold tight.
semua orang pergi, aku stay. kita bergaduh, kita menangis, tapi tu mmg dah jadi lumrah. orang yg berkawan tak bercakar memang hipokrit. everything moves on, but i try to hold on.
Good Riddance-Green Day
So take the photographs, and still frames in your mind. Hang it on a shelf in good health and good time. Tattoos of memories and dead skin on trial. For what it's worth it was worth all the while. It's something unpredictable, but in the end it's right. I hope you had the time of your life.
lagu ni memang kena untuk farewell. its something unpredictable, like Nawa's sudden change of mind untuk berpindah. once we talked about one of the reasons why i wouldnt leave, and i felt how lucky i was to finally find someone who shared my worries. tapi betul lah, kita tak dpt jangka pape. Allah je tau how i pull myself bila sokong diorang untuk pergi . mungkin diorang tak sedar despite my bribe untuk suruh diorang stay. wp camne best pon life asrama korang sbb i know it will be one heck of a lifetime experience, i hope you had the time of your life here.
sampai situ sajelah selingan kisah aku sedih mengecat kelas sambil takde mood untuk bercakap. aura terlampau kuat hazirah pun rase nak nangis tetiba, tsk. bila tgk muka dorang and fikir nnt dorang takde, haih luluh hati i.
takpelah, aku makin dapat terima kenyataan sekarang. atau kenyataan tu hilang sekejap, tapi akan panah aku mcm petir lagi dua minggu dari sekarang.
5 comments:
YA ALLAH, Akk, jgn laa sedih2!T.T
Akk kne tabah dan sabar tau!T.T
Banyak nye lagu2 yg Akk dgr.:)
Takpe, Akk kne sabar ye!
Akk kne tabah hdpi semua ni.
INSYAALLAH, AMIN, ALLAH S.W.T. akn mempertemukan semula Akk n kwn2 Akk!;)
INSYAALLAH, AMIN, dgn IZIN ALLAH S.W.T. dan dipanjangkan umur.:D
Akk jgn sad-sad tau!x)
nadia ni prihatin sgtla. haha
akak bukannya sedih setiap mase pun.
tadi je xD
alah lgpun ape salahnye kite bersedih?
dah selalu sgt ketawa tak ingat dunia.
lgpun rase sedih ni la yg buat kite fikir balik, camne dulu kite tak hargai smtg tp bile dah takde, br kite hargai kan?
takpe rilek dek.
akak tak sampai level depression lagi. gahahaa
INSYAALLAH, AMIN :)
Haha.:D
Ye laa.:)
Mstilaa nadia kne prihatin.;)
Nadia taknak Akk sedih-sedih.:)
Hmm. Btl3.;)
Ok2.:D
INSYAALLAH, AMIN.:)
Sorry sgt2 kalau dh mengganggu Akk.
TAK MENYUSAHKANLA!
isk budak niii xD
Haha.:D
SoriSori!xD
Post a Comment